.

Jag har kommit på vad jag vill göra efter studenten. Eller det jag tror jag vill göra i alla fall. Det är ju ett tag till 2010 men tiden går snabbt. På hösten efter studenten ska jag hur jobbigt det än kommer bli lämna Sverige för att åka och plugga i Santa Barbara ett år. Där ser ut att vara så sjukt vackert. Att bara åka iväg i ett år och leva livet är så jävla lockande och att plugga samtidigt blir perfekt för då gör det ju nytta också. Fast även om jag alltid velat komma ifrån lilla Perstorp för att se världen vet jag inte om jag kommer klara av att lämna allt här hemma. Får nästan redan nu en klump i magen när jag tänker på det. Efter att jag kommit hem efter ett år i Californien vill jag börja plugga till något riktigt. Jag vill bli något. Men den stora frågan är vad jag vill bli. Jag har alltid tyckt att jurist verkar vara ett så himla roligt och spännande jobb.

Men så var det där med betygen, att ha MVG på varje prov är ju inte något som händer så ofta för min del för jag har världens sämsta inställning när det gäller pluggning. Antar att det är bara till att ge järnet och börja plugga ordentligt. Lund's Unisiversitet är lockande som bara den och det är inte så långt hemifrån, men samtidigt vill man ju ifrån lilla skåne för att uppleva riktigt collegeliv. Så att plugga vid ett av de större Collegen i London eller i USA känns egentligen mer lockande men det krävs så mycket mer från en då. Och vad händer ifall jag inte kommer in på det jag vill bli, ska jag då plugga till nåt som kommer på andra plats på listan över drömyrken och sen behöva jobba med det resten av livet? Det känns inte heller så himla roligt. Men att gå i pappas fotspår och bli Civilingenjör känns inte heller helt fel. Jag hade kunnat tänka mig att plugga på Chalmers tekniska högskola i Göteborg. Najs men inte lika najs att inte ha hunnit läst Fysik B, Matte D och Kemi A på gymnasiet för då kommer man inte in. Men hey jag har ju nästan 2 år kvar på linnéskolan så jag har ju ett tag till att fundera på de stora frågorna i livet.

Usch varför publicerar jag detta. Bara en massa svammel. Men whatever. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0